14 Kasım 2013

UGG TASARIMI MI DEDİNİZ?


Geçen yazılarımda bahsettim bu Ugglar oldukça popüler son 5 yıldır. Bu yıl da rengarek çeşitleri ile ayaklarımızı sıcacık tutacak. Peki giydiğiniz Ugg botlarınız için 'keşke şu boru görüntüsünden biraz uzaklaşsa' dediğiniz oluyor mu? Benim oluyor... İşte size bir alternatif fikir. Ugg'unuzu hiç tasarlattınız mı?
Instagram hesabımdan uggdesignbyNazlı ile tanıştım. Çalışmalarına göz attığımda gözlerimi alamadım ve takibe başladım. Yalnız o kadar çekici tasarımlar var ki. Sıradan klasik bir Ugg'u pırıl pırıl parlayan adeta ışık saçan şık bir bot haline dönüştürmüş Nazlı hanım. Hemen iletişime geçtim tabi. Bir gidip bakalım bu işe nasıl başlamış dedim. 



Nazlı hanımı evinde ziyaret ettim. Yalnız beni bir sürpriz bekliyordu. Nazlı hanımın bebeği Ela kapıda beni babaannesiyle karşıladı. Üç tane gülen yüzü görünce günün güzel ve iyi geçmemesi imkansız... Önce güzel bebeğimiz Ela'yı mıncıkladıktan sonra sohbetimize koyulduk. Bakın Nazlı hanım bu işe nasıl başlamış. 



Nazlı Dülger. 4 aylık bir bebeği var. Aslında İnsan Kaynakları Uzmanı. Ela doğunca biraz işe ara vermiş. Bu arada koyulmuş bu işe. Öncelikle hem anne hem de yaratıcı bir iş kadını...





E.Y: Nazlı diyeceğim, çünkü beni çok içten bir şekilde karşıladınız ve zaten Ela'yı gördükten sonra ben koptum:) Evet Nazlıcığım bu işe başlamaya nasıl karar verdin ve aklına bu fikir nereden geldi?

Nazlı: Üç hafta önce bir Ugg siparişi verdim bu işi yapan birine. Ugglarım geldiğinde ben bu işi yapabilirim dedim. İlk tasarımımı arkadaşıma yaptım. Çok beğendi ve daha sonra bu işi ticari anlamda yapmaya karar verdim. 

E.Y: İlk yaptığın tasarım Ugg'dan sonra kaç adet sipariş aldın?

Nazlı: Şimdiye kadar 40 siparişimi teslim ettim.


E.Y: Tasarımlara nasıl karar veriyorsun? İnternetten esinleniyorsundur mutlaka?

Nazlı: İnternetten bakıyorum, ya da kişiler istedikleri tasarımları mail olarak atıyorlar bana. Bende yapıyorum. Gördüğünüz siyah incili modeli müşterimin isteği üzerine yaptım mesela..

E.Y: Peki sana nasıl ulaşıyorlar? Sadece instagram hesabın üzerinden sipariş alıyorsun. Web sayfası veya blog açmayı planlıyor musun?

Nazlı: Evet en yakın zamanda düşünüyorum. Talepler çoğalıyor. İnstagram hesabı olmayanların bu yönde talepleri var:)

E.Y: Ünlü isimlere de tasarlıyorsun. Bu harika. Kısa zamanda büyük iş derim ben buna.

Nazlı: Evet ilk Ece Erken'e bir tane tasarladım. Umarım beğenir bu arada:) Ben sayfasına yazdım aslında size bir Ugg tasarlayacağım diye. O da kabul etti ve çok mutlu oldum. E harflerini kullandım. Siyah Ugg üzerinde parlak E harfleri harika duruyor. Bir de Elif hanıma size gönderdim tabi...

E.Y: Ben bayıldım bunlara ben de istiyorum ama tabi ki aynısı olmasın siyah üzeri farklı bir tasarım olsun mesela. (Bu arada Ela bebeğin hıçkırığı tuttu çok şeker yahu.) Peki malzemeleri nereden temin ediyorsun ve neler kullanıyorsun süslemek için?

Nazlı: Eminönü'nden tabi ki. Kumaşlar, zımbalar, taşlar, inciler, zincirler. Ama en popüler zımbalı ve taşlı modeller.

E.Y: Ela sana izin veriyor mu peki? Oldukça gayretli bir iş ve zamanını alıyordur kesin. Bu küçükler de yoksa onun mu?

Nazlı: Evet ona yaptım... Ela uslu bir bebek. Bana çok yardımcı oluyor bu konuda. Kayınvalidem ile aynı apartmanda oturduğumuz için benim en büyük yardımcım annem diyebilirim. Anneye ve kızlara, anneye ve oğullara da siparişler geliyor:) Onlara da yapıyorum ayrıca.





E.Y: Seni en çok zorlayan model hangisi oluyor peki?

Nazlı: İncili modeller.

E.Y: İnci daha çok hangi renk Ugg'da kullanılıyor?

Nazlı: Beyaz, açık kem. Harika duruyor.

E.Y: Eşine bu işi yapmaya karar verdiğinde tepkisi ne oldu? Başaracağına inandı mı?

Nazlı: (Gülüyoruz ve kahkaha atıyoruz) İlk başta yap da görelim dedi. Ama daha sonra beni destekledi ve bu işin iyi gitmesi için elinden gelen özveriyi gösterdi. 

E.Y: 3 haftada bu kadar ilerledin. Siparişler gitgide artacak. Ne yapmayı planlıyorsun? Gelecekte bir atölye açmayı planlıyor musun?

Nazlı: Evet duruma göre bu da gündeme gelecek tabi. Öyle böyle diyerek bana destek olacak kişiler de gerekecek.

E.Y: Yurt dışı siparişleriniz de olmuş...

Nazlı: Evet Paris, Londra, Azerbeycan oldu. Altın sarılı full incili modeller yolladım onlara. DHL, PTT kurye ile çalışıyorum. Hiç sıkıntı yaşamadım.

E.Y: En çok tercih edilen renkler?

Nazlı: Fuşya, kestane, siyah renkler çok gidiyor. 

Bu keyifli sohbet için çok teşekkür ediyorum Nazlı hanıma, annesine ve minik Ela'ya. Bizi çok güzel ağırladılar. Çaylar, kekler, sandviçler. Bir de sözü aldık Allah izin verirse bebeğim olursa Ugg botları Nazlı hanımdan gelecek... 








3 yorum:

  1. Merhaba ben inci taşlı ugg yapmak istiyorum nasıl yapabilirim

    YanıtlaSil
  2. Eminönü'nden istediğiniz malzemeyi örneğin incili, boncuklu kumaş rulolardan alabilirsiniz. Silikon tabancası ve silicon da gerekiyor. Ben evde kotuma denedim gayet de güzel oldu. Ama yıkamaya atınca malesef silicon çıkıyor. Ugg da yağmurda dayanmayabilir. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Uggyleri nerden nadil temin efiyorsunuz orjinalmi

    YanıtlaSil