21 Kasım 2015

İLETİŞİM DERSLERİ (iletişim üzerine gözlemlerim ve notlarım)

  • İnat ve kıskançlık üzerine kişisel gelişim dersleri malesef verilmiyor. Zaten kişi de "yahu ben çok inatçıyım şu eğitimi almak istiyorum" da demez. Belki bu iki özellikle iletişimin daha kötüye gittiğini tecrübelerle anlamak, geliştirmek, iyileştirmek gerekir. Ama bu yol boyunca kaybedeceklerinden de sızlanmayacaksın. Yolu nasıl geçeceğin neleri kazanıp neleri kaybedeceğin senin elinde.
 
  • Nezaket kavramı yüksek olan kişileri boş vermek, ciddiye almamak veyahut sonraya bırakmak gibi aksiyonlarla değerlendirirseniz şayet, o kişiler işiniz düştüğünde buzlukta bekletilen yiyecek gibi zor çözülür. Sonra ne diyoruz biliyor musunuz? "Falan kişiye ne oldu sesi soluğu çıkmıyor" çıkmaz tabi adam buzlukta donmuş ve ölmüş ölmüş...
 
  • İletişimci olmak herkesini iletişim şeklini olduğu gibi kabullenmek anlamına gelmez, yapılan iletişim yanlışı varsa kişiye bildirmek, aynı konuda ilerleme görülemiyorsa aynı kişide veya koşulda çok çaba sarfetmemek anlamına gelir.
 
  • Evrene mesaj gönderiyorum sanırım hatlarda sorun var. Müşteri ilişkileri de yok hatta iletişim sıfır. Asosyalliğin dibinden bir ses geliyor. "I'm a loser" Heee anladım ben seni... Benim gibi bir guruyla ileteşemiyorsan git yak kendini bence. İletişim dersleri 3: Söylenenden değil sessiz kalandan endişelenin
 
  • Kendini gerçekleştirdiğin bir yerde en verimli, en zeki sen isen o ortamdan ve topluluktan kazanacağın bir artı kalmamıştır artık. Senden daha iyi olanların yanına git.
 
  • Yaşım 35, "vardır herhalde bir bildiği" de geç , kurcalama beni ayarım bozuluyor sonra.
 
  • Meyvesi olgun ağaç başını öne eğer. Biz böyle biliriz böyle davranırız diye başımızın üzerine çıkmak niye onu pek anlamış değilim. Ama silkelenmeyi de biliriz. Bak bu da çok iyi öğretildi hamdolsun.
 
  • Bize kısmet verileni yaşıyoruz hepsi bu. eksiği fazlası olmuyor. sorgulamaya gerek var mı?
 
  • Kısır da yaparım kariyer de... 3 bardak kısırlık bulgura 3 bardak sıcak su dökün tencerenin kapağını kapatın. Bekletin ki suyu emsin bulgurlar... o güzelim bulgurlar şişedursun siz 5 dal yeşil soğanı , 4 sap taze naneyi minnak minnak doğrayın. 3 diş sarmısak da doğrayın. 2 kaşık domates salçası 2 kaşık biber salçasını bulgura yedirin. Sonra yeşilliklerden olan karışımı 20 dakka bekleyen bulgurun içine dökün. 4 çay kaşığı tuz, 3 çay kaşığı kimyon, yarım çay bardağı nar ekşisi, yarım su bardağı sıvı yağ biraz da zeytin yağı, istediğiniz kadar da acı biberi ekleyin. Ohh miss... bir Gül teyzem vardı Hataylı.. ne kısır yapardı.. yapsa da yesek
 
  • Dip dibe düşmanlık hissi besleyenlere inanamıyorum. Bunlarla beslenenlere inanamıyorum. Benim de sorunlarım var hastalıklarım var zayıflıklarım var talihsizliklerim var , var da var işte...herkes gibi ama kimseden çıkarmıyorum acısını haa ne yaparım gün gelir bir bakmışsınız bulamazsınız beni yanınızda etrafınızda zaten çok da koymaz size , varlığım yokluğum ne ki sizin için... Bugüne kadar alttan aldıklarımın, çektiğim tavırlarınızın ve rahatlıklarınızın cezasını ben veremem... bunu çok iyi bilirsiniz zaten. Varsın bir Elif de eksik olsun hayatınızdan ne çıkar. Kendimi eksik görmüyor bunalım takılmıyorum yanlış anlaşılmasın. Allah tarafından verilenlerle bir şey yapmaya çalışıyorum işte hayatta iyi veya kötü... Kastettiğim nokta benim değerim sen de yoksa seninki de malesef değerini yitirir zamanla.Bu arada "ben saksı değilim!" Diye bağırasım vardı şimdi içimdeki sessizliği paylaştım nihayet.
 
  • Mantık çalıştırmak lazım mantık... herkeste kalp var ama mantık kısıtlı malesef.. Motivasyonel sözcükler, mutluluk cümleleri "çiçekli böcekli olalım, mutlu olalım, pozitif olalım, bakın güneş doğdu bu sabahh ne harika uuuu alkışşş alkışşş" 'ları bırakalım da realitelere bakalım. Ayaklar yere basmalı. Neredesin, kimsin, kiminlesin kimlerlesin, neyi hedefliyorsun, ne yapıyorsun, neye kime yarıyor bu yaptıkların bunları çözmek lazım yoksa çiçekten böcekten bahseden çok. Bana veri lazım veri. Faydan ne? kendine ailene işine çevrene...? kendini tartmak gibisi var mı? bir de herşeyi bilmek yerine bir bilene danışmak da faydalı oluyor zaman zaman. Fikirlerini söylemekten korkmayacaksın elbet, açık sözlü olacaksın ama edepsizlik ile karıştırmayacaksın.
 
 
  • Hayatta dış kimliği süsleyen güzellik, estetik, başarı, zenginlik, karizma ve daha bunun gibi bir çok özelliğinizi atın bir kenara bakın bakalım ne görüyorsunuz aslında... Dış stilinizden çok iç stiliniz sizi siz yapar. O beğendiğiniz insanların da iç stiline bakın bakalım ne göreceksiniz. Sonra karar verin özenip özenmemeye.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder