28 Ocak 2014

O YOOO MODA SEKTÖRÜNE NELER OLUYOR BÖYLE?


Yalan Dünya dizisindeki Çağatay Koçtuğ gibi çığırasım var; Yooooooo Yoooo yine mi kış geldi? Hani sıra bahardaydı? Kar yağsın diye bekledik 1 gün yağdı şimdi tekrar hava düzeldi. Bu nasıl bir iklim değişmesi, bu ne karmaşık bir psikoloji, eve gidince akşam ne yemek yapsam, ince mont mu kalın kazak mı, bere alsam mı almasam mı, canım makyaj yapmak istemiyor, doktora kontrole gitmem gerek ama gitmiyorum, evi toparlamam lazım, zaten hala 3 kilo fazlam var, cana geleceğine mala gelsin... vb. serzenişlerle dolu bir dönem geçiriyorum okuduğunuz üzere:) Kafamda binbeşyüz tane düşünceyi ayrıştırmam lazım.. O yoooo durumu yani..





Neyse bugün modayı yerden yere vurasım var. Bu catwalk larda yani podyum üzerinde sanat yapalım, konsept yaratalım derken anlamsız bir görüntü sergileyen markalar var ya ben bunlarla bazen çok eğleniyorum. Her marka tabi ki bu şekilde değil ama markalar hedef kitlelerindeki insanların hepsinden bu konseptleri anlamalarını beklememeleri gerekiyor. Ayrıca zaten mecbur da değiller. Kafaya kuş koymak, modelin başına karton poşet geçirmek, şortun altına orta uzunlukta  çorap giymek... Bu kadar uçuk olmak sanat mı konsept mi? Yoksa sadece sansasyon yaratmak için mi yapılıyor tüm bunlar? Bence öyle tabi.

Nerdeyse önüne gelen modacı olmuş, sytlist olmuş, moda fotoğrafçısı olmuş, model olmuş, make up artist olmuş, saç tasarımcısı olmuş. Podyumda yürüyemeyen modelleri hala markalar defilelere çıkarırsa iş çığrından çıkar zaten. Sektörü çamur haline getirmeye çalışan bu kişileri iyi ayırt etmek lazım ki kaliteli, iyi, doğru işler çıksın piyasaya.

Ben sektörle ilgili herşeyi biliyorum asla demiyorum sakın yanlış anlaşılmasın ama  zeki olduğumu  ve öğrenmek için gereken heyecana sahip olduğumu ve aksiyonu sağladığımı söyleyebilirim. Bloğumda zaman zaman yer vermeye çalıştığım isimler kendi alanlarında profesyonel kişiler... İşte onlar da herkes aynı dertten yakınıyor. İşi bilmeyenlere iş verilmesi, bu kişilerin düşük bütçelere ucuza çalıştırılmaları hem firmaların kalitesiz bir iş çıkarmalarına hem de olması gereken iş kalitesinin eğrisinin düşmesine sebep oluyor.

Sektördeki yatırımı aynı yerlere yaparsanız o yatırım yaptığınız firmalar, ajanslar, kişiler zaten size havada verdikleri fiyatı daha da arttıracaklardır.

Bir işin bir matematiği, analitiği , uyulması gereken normları olmalı. Hesap yapıldığı zaman içiniz rahat etmeli. Bu paralar piyasada nerede toplanıyor? Belli başlı model,tasarım,organizasyon ajanslarında. Bunlara ne kadar talep artarsa vereceğiniz paralar da artar. Bu sebeple farklı kişilerle gerçek anlamda paraya değil işe odaklı kişilerl ve ekiplerle çalışmak herkesin memnuniyetini arttıracaktır. Neyse bakalım markalar yaz sezonunda neler yapmış?




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder