10 Nisan 2013

NE ALAKA AMA YAZMADAN OLMAZ DEVİASYON AMELİYATI OLDUM MERAK EDENLER OKUSUN

Öncelikle bu yazıyı GOOGLE dan search edip gelenler sizlere geçmiş olsun diyorum:)) Arkadaşlar bu ameliyat işleri hiiçç bana göre değil acayip tırsağım ama acıya dayanıklıyımdır. Bu tezatlık bünyemde karmaşaya yol açıyor! İyileşeceğim varsa da geç iyileşiyorum:(  Ama korkmayın artık herşey daha özenli yapılıyor tıbbi işlemlerde..

Evet Amerikan Hastanesi'nde Doçent Doktor Teoman Dal beyle bir operasyona girdim. ( Girdim diyorum da operasyonda ben kurban rolündeyim ) Ama ben yine de ekip işi takım ruhu önemli diyerek bu tür kelimeler kullanabilirim. yoksa cerrahi operasyonlarda benim işim ne.. Yani ben sadece ameliyat esnasında bilinci olmadan kendimi Türk doktoruna bırakan biriyim..

Neyse doktoru nasıl buldum kısmına gelince tabi ki yoğun araştırma ile. Internette bakmadığım girmediğim yer forum kalmadı. Kimse deneyimini baştan sona anlatmamış. İşte ameliyat olacak olanlar bu yazımı okuyun..

Son haftalardır tekrarlayan geceleri nefes alma zorluğu, eşimin teşhisi ile uyku apnesi yaşadım. Gerçekten ürkütücü bir hal aldı. Onun dışında zaten burnumda bir deviasyon mevcuttu. Dedim ben doktora gidiyim artık. Yarın bir gün hamilelik vss.. bebek de sıkıntı çeker az oksijenden.

Amerikan hastanesinin hemen arka otopark karşısında Teoman Dal'ın ofisine gittim. Çok elit bir ofis, anladım ki saygı değer bir kesim buraya baş boyun cerrahisinde uzman olan Teoman beye estetik için geliyor. İlk bakış puanım 10 üzerinden 10.

Sıram geldi ve içeri girdim gayet kendinden emin doktorum bizi selamladı ve hemen muayene etti. Muayene sonrası 3 farklı işlemin yapılması gerektiğini ve narkoz ile ameliyat olmam gerektiğini söyledi.

Konka bülloza, septum deviasyonu, septoplasti ve konka redüksiyonu denilen radyo frekans yolu ile de et küçültmeyi içine alan bir 2,5 saatlik operasyondan bahsetti. Terimleri yanlış kullanmış olabilirim ama büyük ihtimalle doğru:) bu arada özel sigortanız varsa haber verin, onlar size sigortanın ayarladığı doktor buluyor ve ondan onay alıyorsunuz ameliyat için.. konka bülloza yı özel sigortalar karşılamıyor bilginize..

3 Nisan günü ameliyathaneye gidip kan testleri yapıldı. Anestezi doktoru ve hemşire ile görüşüldü. Cevapları çok önemli olan sorular soruldu. İlk defa mı narkoz alınıyor, başka rahatsızlık var mı, alerjik bünye misiniz vss.. Daha sonra vedalaşıp kurbanlık gibi boynumu eğerek evime gittim. Gece uykusuzluk hat safhada. 2 saat belki uyudum bilmiyorum.

4 Nisan 2013 sabah oldu. Hazırlandım ve sabah 08.30 ameliyathaneye gittim. Anestezi doktoru geldi ve kendini takdim etti. Siz zaten odanızda hazırlanıp aşağı indiriliyorsunuz ameliyata hazır şekilde. Perde perde  bekleme alanları yaratmışlar sedyede yatıp bekliyorsunuz narkoz almak için sıranızı. Ondan önce hafif bir uyuşturucu sizi zaten yumuşatıyor. Sonra bir bayan hemşire geldi ve elinde iğne ile yaklaştı: Narkoz mu elinizdeki? dememe kalmadı ben gitmişim zaten :) Gözümü açtığımda Elif hanım sesleriyle sakin bir şekilde uyandırıldım ve biraz kendime gelmem beklendikten sonra odama çıkarıldım. Odam gayet bakımlı temiz hemşireler ilgili idi. Hasta bakımı 10 puan diyebilirim.

O gün tabi ayağa kalkamıyorsunuz hemen tansiyon yerlerde, bir destek kişi ile kalkabilirsiniz anca. O gece kaldım. Ertesi gün öğlene doğru burun temizliğim doktor bey tarafından yapıldı ve taburcu oldum. Burun temizliği acıma işlemine derecelendirme verirsek 10 üzerinden 7 şiddetinde acı hissi veriyorum sevmedim:))  Burun temizliği yapılması gerekiyor. Çünkü burnunuz ameliyat dolayısıyla kan pıhtı içinde.. Zaten gece mutlaka yanınızda birisi olmalı. Ağzınız açık uyursanız panik yapmazsınız.. 2*3 gün tansiyon düşüklüğü yaşadım evde devamlı yattım bu da bana narkozun etkisi herhalde. Buna da 10 üzerinden 4 acı hissi veriyorum. Salak gibi oluyorsunuz.

4 gün sonra tekrar temizlik için gittim. Buna 10 üzerinden 8 acı hissi veriyorum. Herhalde en canımı acıtan bölümdü bu.

Yarın da dikişlerim alıncak. İnşallah sonuç şifalı olur benim için. Spor yaparken erken yorulma, ağızdan nefes almanın zorlukları, halsizlik bütün bunlar yaşam kalitenizi etkiliyor. Belki sizin deviasyon ameliyatınız daha da kolay geçebilir. Bu arada 10 sene önce bir ameliyat olmuştum Erdal Oltulu ya. 30 dakika sürdü lokal anestezi ile ama anlaşılan işlemler çok başarılı olmamış..ya da eksik işlem yapılmış... bilemiyorum artık..

Tabi ki her cerrahi müdahalede ameliyat sonrası acıma ağrıma olacak. Bu ameliyattan korkmayın. Emin ellerde operasyona girin. Olmanız gerekiyorsa ertelemeden olun. İnanın çekilen acılar saniyelik. Sağlıklı bir solunum için deviasyon ameliyatını ihmal etmeyin. Bandajlarım açılıp iyileşiyim sonuçları yazarım mutlaka. Doktorum Teoman bey İlgi alaka için 10  üzerinden 6  puan.  Ben zaten bu kadar komplike olan 3 farklı cerrahi müdahaleyi güvenmediğim birinde olmazdım. Umuyorum ki  sonucumda son derece başarılı olacaktır.

Olmazsa zaten dile getiririm yine burada:)

.....demiştim. ......Hala burnum geceleri tıkanıyor malesef, nasıl iş bu deviasyon ben anlamadım arkadaşlar.!!! Doktorunuzu çok iyi araştırın! 

7 yorum:

  1. Geçmiş olsun fiyat olarak ne ödediniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14.000 TL... çooookkk malesef... iyi araştırın piyasasını.

      Sil
  2. Bizde doktordan reklamları yedikkk doktoro özel makeleden başka bişi deyil bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklam değil bu. Gerçek. çok araştırdım ama şunu söyliyim canım çok yandı acıdı, doctor da zaten "acıyor"dan anlamıyordu. Bence çok daha acısız kusursuz bir ameliyat geçirebildim düşüncesindeyim. Hatta söz vermiştim sonucu sonar yazacağım diye. Ben açıkçası ameliyattan şu an memnun değilim! hala geceleri burnum tıkalı. Nasıl iş bu çözemiyorum..

      Sil
  3. Toplam maliyetini öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14.000 TL idi. Yalnız 4 farklı işlem yapıldığı söylendi. Her ameliyat ücreti farklı olabilir. Bu fiyatın içinde Amerikan Hastanesi'nin masrafları da dahil. Yemekler ve yatak oldukça pahalı. Bakım mükemmel tabi. Ama aynı bakımı bulabileceğiniz farklı hastaneler daha uygun fiyatta. Araştırma yapmanızı önemle önerebilirim. Bu arada iyi bir sağlık sigortanız var ise bu ücretin yaklaşık 4000 Tl. sini ödeyebilirsiniz tabi. Sigorta firmanız ile mutlaka öncesinde görüşün derim.

      Sil
  4. Anlaşılıyor ki İyi araştırmak şart.Teşekkür ederim Elif Yayla.

    YanıtlaSil